Despre mine

Fotografia mea
"Luati viata in serios, spanzurati-va gratios de lustra"

Melteanul Vs. Calculatorul

Cum tin eu minte de pe vremea cand eram copil pe la 9-10 ani asa.. atunci nu exista mesinger sau faisbuc sau d'ala de ciripeste sau mai stiu eu ce cacaturi... nu, exista o minge, bara pe care bateau vecinii covorul si dacia zambetul lui iliescu, in spatele barii, noroc cu aia ca nu trebuia sa te duci departe dupa minge, indiferent din ce pozitie trageai, se facea ca ii loveai aparatoarea aia de la carburator, care daca tineti minte era din plastic. Si asa ne petreceam noi ziua. Acum cand ma uit in urma si imi amintesc, realizez ca eram un borac oarecum idiot, ca vara la ora 2 fara un sfert in plina zi, cand temperaturile cresc lejereanu peste 35 noi bateam afurisita aia de minge pana innebuneam. Am crescut in Baragan la noi mereu caldura e caldura si vantu e vant. Dar multe s-au schimbat de atunci... imi aduc aminte cand primul borac din cartier si-a luat calculator... aveam vreo 11 ani, era un 486, procesa cam la fel de mult cat proceseaza calculatoarele alea de buzunar acum. Daca luai vreo 15, 20 de d'alea faceai de un telefon slabut in vremea noastra. Calculatorul nu era nou, ma'sa aluia lucra contabila la o firma, sau depozit din ce imi aduc eu aminte. Cand s-a amortizat calculatorul, femeia l-a luat pentru borac acasa. Si de atunci nebunie toti boracii au inceput sa isi ia calculator. Pe la vreo 14 ani mi s-a implinit si mie visul, sa am calculator. Era bomba la vremea lui, nici Alienware da nici un 4 86. Avea un procesor puternic de  2,4Gh, bine ca nu mergea el la atat, putea pana la 1,9 dar era smecher. Avea 256 mega la RAM'i, era tare nici macar Warcraft 3 nu il putea clinti, sau ce chiar Need For Speed Underground 2 mergea decent pe el. HDD de 40 Gb, eram cel mai tare din cartier la memorie si o placa video nVidia GForce MX 440, cu AGP 8x si 64 de RAM'i pe ea. Eram tare.
Dar cum se intampla la tehnologiile astea, expira, apar rapid credite pe la Altex si tot melteanu si-a putut lua calculator... sau asa ii ziceau ei... eu deja eram cu desktop, terminologia in cauza. Ba... nu m-a facut mama programator, da nici prostu' satului. Si invatasem eu sa "formatez" HDD'uri, stiam si d'alea cu discheta de butare, gen Windows 98. Cacat XP'u il instala tot prostu', ba sau asa credeam eu. Si cand melteanu si-a luat calculator cu FREE DOS dom'le pe el, na ca nu stia el ca se putea juca jocuri de DOS, ca vazuse el la vecinul lui, melteanu ala de avea mai multi bani, ca are acolo cand il deschide Vindovs... ete na.. asa voia si el. Dar vecinul lui meltean cu bani, era cunostinta de a mea... si na eu i-am lipit poza cu Vindovs cand il deschizi, asa ca voia si el. Si incepusem sa primesc telefoane pe fix "-Catalin sunt Gica de la blocu de peste drum, mi-am luat calculator, nu vii sa imi bagi si mie Vindovsu pe el. -Ba nu stiu, doar ce mi-am downloadat (aici sufeream, ca imi bagasem si net intre timp) nu stiu ce joc si nu stiu daca am timp... -Hai ba nu fi bulnagiu, a zis tata ca iti da 500 de mii" Poftim... ce ma? Hopa... se intrevede stabilitate financiara, nu tre sa ii mai cer lu' mama bani cand ies cu gagica la un cico (adica suc in argou). Si s-a apucat Calatinul sa faca calculatoare si bani, in fiecare saptamana. Cate 3 pe saptamana. Catalinul deja era mereu in bani. Dar la cate calculatoare.. mhm pardon desktop'uri sa le instalezi OS'ul (inca sufeream ca un idiot). Si incepusera meltenilor sa le mearga calculatoarele. M-am inselat si de aceasta data, doar nu eram aproape atotstiutor ca acum. Si in lupta dintre meltean si calculator, evident calculatorul se strica, dar au invatat si meltenii tainele Vindovsului si incepusera sa si-l instaleze singuri. Hopa, nu mai merge asa. Avand net si melteanu nu, voiau jocuri, si mi-am facut eu un catalog de jocuri, pe care cica le aveam in original si am inceput sa vand si CD'uri cu jocuri, nu la fel de profitabil, era 50 de mii CD'u dar melteanu cumpara cate 3, 4 jocuri si asa iarasi eram in bani. Ii minteam ca na crack'ul e ceva necesar si la jocurile originale si nimeni nu banuia nimic, aveau jocuri aproape originale, ca de eu le copiasem dupa CD'ul lor original. Da stiu se numeste piraterie, aveam 15 ani nu prea stiam eu d'astea, nu imi pasa, scoteam bani. Dar tot melteanu si-a bagat net si eu am ramas fara sursa mea de venit. Am fost in glorie 1 un an... acum il inteleg pe Mark Zuckerman, misto sa faci bani pe urma prostilor... misto.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...